יש רגעים בחיים שבהם אנחנו בטוחים שאם רק נמצא את המשפט הנכון, את ההוכחה המושלמת, את התגובה המדויקת – הכל יסתדר.
הבן אדם ישתכנע.
הוויכוח ייגמר.
השינוי יקרה.
אבל יש בזה מלכודת.
כי ברגע שאני הופך את התוצאה למדד ההצלחה שלי, אני לוקח על עצמי אחריות שלא שייכת לי.
אני מתחיל להרגיש שאני חייב לשנות אנשים.
חייב לשכנע.
חייב להציל.
חייב לנצח.
וכשאני לא יודע איך לעשות את זה – מגיעים חוסר האונים, הבהלה והפחד.
אבל מה אם ההצלחה בכלל לא נמצאת בתוצאה?
מה אם ההצלחה נמצאת בכיוון?
אני לא יכול לשלוט במה שהאדם שמולי יבחר.
אני לא יכול להכריח אף אחד להבין.
אני לא יכול להבטיח שינוי.
אבל אני כן יכול לבחור מאיזה מקום אני פועל.
האם אני פועל מתוך פחד?
מתוך צורך לנצח?
מתוך רצון להיות צודק?
או מתוך אהבה.
מתוך נתינה.
מתוך רצון אמיתי לעזור.
כשהמיקוד עובר מהתוצאה לכיוון, משהו משתחרר.
אני כבר לא צריך לדעת הכול.
אני כבר לא צריך להחזיק את העולם על הכתפיים.
אני כבר לא צריך להיות המושיע.
אני רק צריך להיות שליח.
שליח של אמת.
שליח של אהבה.
שליח של נתינה.
ההצלחה שלי אינה נמדדת בשאלה אם האדם שמולי השתנה.
ההצלחה שלי נמדדת בשאלה:
האם הייתי מכוון לטוב?
האם הקשבתי?
האם אהבתי?
האם עשיתי את ההשתדלות הכי טובה שיכולתי באותו רגע?
וכשאני זוכר את זה, גם אם יש פחד – אני יכול להמשיך.
גם אם יש בהלה – אני יכול להמשיך.
גם אם אין לי את כל התשובות – אני יכול להמשיך.
כי אני יודע לאן אני מכוון.
אני לא אחראי על התוצאה.
אני אחראי על הכיוון.
והכיוון שלי הוא נתינה.